Kiedy rozszerzać działalność

Kiedy rozszerzać działalność

Jak podają statystyki ponad połowa nowych firm upada po pierwszym roku swojej działalności. Są jednak firmy, które przebojem wchodzą na rynek, a ich usługi lub sprzedawany towar są bardzo pożądane. Wiele z tych firm przynosi bardzo pokaźne zyski. Niektórym właścicielom marzy się więc rozszerzenie działalności. Wiadomo, że kolejny sklep, pensjonat, punkt usługowy lub gastronomiczny mogą przynieść kolosalne zyski. Powstaje więc pytanie, czy warto rozszerzać działalność? Jeśli policzymy ewentualne zyski, to możemy powiedzieć, że oczywiście tak, ale należy też pamiętać, że z rozszerzaniem działalności, powstawaniem określonych obiektów, zatrudnianiem ludzi, wiążą się określone koszty. Czasami te koszty są tak duże, że pochłaniają ewentualne zyski. Oczywiście należy piąć się po drabinie sukcesu, inwestować, zmieniać się, lecz pamiętajmy, by robić to w sposób naprawdę przemyślany i odpowiedzialny. Zwróćmy też uwagę, że jest to też dodatkowa praca dla właściciela. Nie zawsze jest on w stanie wszystkiego dopilnować i wszędzie zajrzeć. A ewentualne błędy mogą odbić się na funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>